Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Lipianach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzenia kryzysowego

 

I. W zakresie spraw obronnych:

  1. opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego, w tym:
    1. planu operacyjnego funkcjonowania gminy;
    2. dokumentacji stanowiska kierowania (SK) i przemieszczania się na zapasowe miejsce pracy Burmistrza;
  2. opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu,
  3. realizacja zadań związanych z kwalifikacją wojskową,
  4. wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na terenie gminy oraz opracowywanie:
    1. planu świadczeń osobistych gminy;
    2. planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie gminy;
    3. planu świadczeń rzeczowych gminy;
    4. planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie gminy;
    5. zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze gminy.
  5. opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji (planu) akcji kurierskiej gminy,
  6. planowanie i realizacja zadań w ochronie zdrowia (organizacja ZMSz),
  7. realizacja zadań związanych z wypełnianiem obowiązków państwa gospodarza (HNS),
  8. planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie gminy, w tym:
    1. opracowywanie programu szkolenia obronnego;
    2. opracowywanie rocznych planów szkolenia obronnego pracowników urzędu i podległych jednostek organizacyjnych;
    3. opracowywanie dokumentów ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej, szkolenia zespołu kierującego akcją kurierską.
  9. sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych,
  10. reklamowania osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.

 

II. W zakresie spraw obrony cywilnej:

  1. opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej,
  2. opracowywanie i uzgadnianie rocznych planów działania,
  3. organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
  4. organizacja szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,
  5. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz w systemie wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
  6. tworzenie i przygotowanie do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej,
  7. przygotowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
  8. planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przed medycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
  9. planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
  10. koordynowanie w gminie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,
  11. planowanie i zapewnienie ochrony medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowani przygotowania zakładów opieki zdrowotnej do niesienia tej pomocy,
  12. zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie, niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,
  13. integrowanie sił obrony cywilnej oraz służb, w tym sanitarno- epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
  14. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
  15. ustalenie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na obszarze gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej,
  16. współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
  17. przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych,
  18. prowadzenie magazynu i ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej,
  19. opracowywania informacji dotyczących realizowanych zadań w zakresie obrony cywilnej.

 

III. W zakresie zarządzania kryzysowego:

  1. obsługa i funkcjonowanie gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
  2. kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej,
  3. kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy,
  4. realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
  1. opracowanie Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego i na bieżąco jego aktualizacja,
  1. zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
  2. wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy,
  3. przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
  4. realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
  5. zapewnienie na obszarze gminy:
    1. pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
    2. współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
    3. nadzoru nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
    4. współpracy z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
    5. współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
    6. realizacji zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.

IV. W zakresie spraw organizacyjnych i biuletynu informacji publicznej (stanowisko podporządkowane Sekretarzowi Gminy):

a) bieżące zbieranie informacji i danych od poszczególnych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz bieżące ich publikowanie na stronie internetowej www.bip.lipiany.pl,

b) kontrola aktualności i zakresu informacji umieszczanych w BIP Urzędu.

c) prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do Urzędu, przekazywanie ich na stanowiska pracy oraz innym jednostkom do załatwienie według właściwości,

d) koordynowanie i kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków przez stanowiska oraz opracowanie w tym zakresie zbiorczej informacji i sprawozdań,

e) realizowanie zadań z zakresu imprez masowych oraz zgromadzeń.

    1.  

V. Współpraca z Gminną Komisją Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie realizowanych przez nią zadań na terenie gminy.

VI. Przygotowania projektów planów finansowych w zakresie właściwości.

VII. Przygotowania sprawozdań z planów finansowych oraz realizacji planów objętych uchwałami Rady Miejskiej oraz zarządzeniami Burmistrza.

VIII. Przeciwdziałanie wprowadzeniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł.

IX. Obsługa zbiorów danych osobowych zgodnie z posiadanymi upoważnieniami.

 

                 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Kosiorek

Data wytworzenia:
24 mar 2004

Osoba dodająca informacje

Michał Ziobrowski

Data publikacji:
16 kwi 2004, godz. 10:37

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Kosiorek

Data aktualizacji:
13 lis 2020, godz. 10:47