Stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzenia kryzysowego
I. W zakresie spraw obronnych:
- opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego, w tym:
- planu operacyjnego funkcjonowania gminy;
- dokumentacji stanowiska kierowania (SK) i przemieszczania się na zapasowe miejsce pracy Burmistrza;
- opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu,
- realizacja zadań związanych z kwalifikacją wojskową,
- wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na terenie gminy oraz opracowywanie:
- planu świadczeń osobistych gminy;
- planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie gminy;
- planu świadczeń rzeczowych gminy;
- planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie gminy;
- zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze gminy.
- opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji (planu) akcji kurierskiej gminy,
- planowanie i realizacja zadań w ochronie zdrowia (organizacja ZMSz),
- realizacja zadań związanych z wypełnianiem obowiązków państwa gospodarza (HNS),
- planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie gminy, w tym:
- opracowywanie programu szkolenia obronnego;
- opracowywanie rocznych planów szkolenia obronnego pracowników urzędu i podległych jednostek organizacyjnych;
- opracowywanie dokumentów ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej, szkolenia zespołu kierującego akcją kurierską.
- sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych,
- reklamowania osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
II. W zakresie spraw obrony cywilnej:
- opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej,
- opracowywanie i uzgadnianie rocznych planów działania,
- organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- organizacja szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz w systemie wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
- tworzenie i przygotowanie do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej,
- przygotowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
- planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przed medycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
- planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
- koordynowanie w gminie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych,
- planowanie i zapewnienie ochrony medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowani przygotowania zakładów opieki zdrowotnej do niesienia tej pomocy,
- zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie, niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,
- integrowanie sił obrony cywilnej oraz służb, w tym sanitarno- epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
- ustalenie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na obszarze gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej,
- współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
- przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych,
- prowadzenie magazynu i ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej,
- opracowywania informacji dotyczących realizowanych zadań w zakresie obrony cywilnej.
III. W zakresie zarządzania kryzysowego:
- obsługa i funkcjonowanie gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
- kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej,
- kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy,
- realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
- opracowanie Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego i na bieżąco jego aktualizacja,
- zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
- wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy,
- przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
- realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
- zapewnienie na obszarze gminy:
- pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
- nadzoru nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
- współpracy z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
- realizacji zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
IV. W zakresie spraw organizacyjnych i biuletynu informacji publicznej (stanowisko podporządkowane Sekretarzowi Gminy):
a) bieżące zbieranie informacji i danych od poszczególnych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz bieżące ich publikowanie na stronie internetowej www.bip.lipiany.pl,
b) kontrola aktualności i zakresu informacji umieszczanych w BIP Urzędu.
c) prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do Urzędu, przekazywanie ich na stanowiska pracy oraz innym jednostkom do załatwienie według właściwości,
d) koordynowanie i kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków przez stanowiska oraz opracowanie w tym zakresie zbiorczej informacji i sprawozdań,
e) realizowanie zadań z zakresu imprez masowych oraz zgromadzeń.
V. Współpraca z Gminną Komisją Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie realizowanych przez nią zadań na terenie gminy.
VI. Przygotowania projektów planów finansowych w zakresie właściwości.
VII. Przygotowania sprawozdań z planów finansowych oraz realizacji planów objętych uchwałami Rady Miejskiej oraz zarządzeniami Burmistrza.
VIII. Przeciwdziałanie wprowadzeniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł.
IX. Obsługa zbiorów danych osobowych zgodnie z posiadanymi upoważnieniami.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Kosiorek Data wytworzenia:
24 mar 2004
Osoba dodająca informacje
Michał Ziobrowski Data publikacji:
16 kwi 2004, godz. 10:37
Osoba aktualizująca informacje
Agnieszka Kosiorek Data aktualizacji:
13 lis 2020, godz. 10:47