Uchwała budżetowa Gminy Lipiany na 2003 rok.
UCHWAŁA NR IV/28/03 RADY MIEJSKIEJ W LIPIANACH z dnia 28 stycznia 2003 r. w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Lipiany na 2003 rok. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 oraz z 202 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, ) uchwala się , co następuje: § 1. Ustala się dochody budżetu Gminy w wysokości 10.424.846 zł zgodnie z załącznikami nr 1, nr 2, nr 4, nr 5, nr 6 z tego: 1) dochody związane z realizacją zadań własnych 9.763.896 zł w tym: - dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za korzystanie z tych zezwoleń 45.000 zł (załącznik Nr 4) 2) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 585.950 zł (załącznik Nr 5) 3) dochody związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie porozumienia z Powiatem Pyrzyckim 75.000 zł (załącznik Nr 6) § 2. Ustala się wydatki budżetu Gminy w wysokości 12.126.571 zł zgodnie z załącznikami nr 1,nr 3,nr 4, nr 5, nr 6 z tego: 1) wydatki związane z realizacją zadań własnych 11.465.621 zł w tym: - wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 45.000 zł (załącznik nr 4), 2) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 585.950 zł (załącznik nr 5), 3) wydatki związane z realizacja zadań z zakresu właściwości Powiatu Pyrzyckiego na podstawie porozumienia 75.000 zł (załącznik nr 6). § 3 Ustala się wolne środki na rachunkach bankowych w wysokości 91.000 zł. § 4. Ustala się rozchody budżetu Gminy w wysokości 260.000 zł z przeznaczeniem na: - spłatę rat kredytu z Banku PKO B.P. S.A. Oddziałał w Pyrzycach w wysokości 260.000 zł . § 5. Wydatki budżetowe nie znajdujące pokrycia w planowanych dochodach w kwocie 1.870.725 zł zostaną pokryte przychodami pochodzącymi z: 1) kredytów zaciąganych w bankach krajowych w wysokości 853.000 zł 2) pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie w wysokości 250.000 zł 3) kredytem kupieckim udzielonym przez K.R.I sp. z o.o. z Wysogotowo w wysokości 767.725 zł , § 6. 1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 60.000 zł . 2. Ustala się rezerwę celową przeznaczoną na odprawy emerytalne dla nauczycieli w wysokości 40.000 zł . 3. Ustala się rezerwę celową przeznaczoną na budowę placów zabaw oraz do uprawiania sportu w wysokości 25.000 zł . § 7. Ustala się zadania inwestycyjne na rok 2003 określone w załączniku nr 7 do uchwały. § 8. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne określone w załączniku nr 8 do uchwały. § 9. Ustala się plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, instytucji kultury oraz środków specjalnych zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały. § 10. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 10 do uchwały. § 11. Ustala się dotacje dla zakładów budżetowych i instytucji kultury zgodnie z załącznikiem nr 11 do uchwały . § 12. Ustala się dotacje celowe dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały. § 13. Ustala się prognozę kwoty długu na lata 2003 – 2009 zgodnie z załącznikiem nr 13 do uchwały. § 14. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań w roku budżetowym do łącznej kwoty – 500.000 zł. § 15. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek w wysokości przeznaczonych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu, podlegających spłacie w roku budżetowym w wysokości - 2.100.000 zł . § 16. Upoważnia się Burmistrza do: 1) dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami. 2) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych. § 17. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi. § 18. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r. UZASADNIENIE – BUDŻET NA 2003 r. GMINY LIPIANYWSTĘP Dochody budżetu gminy wynieść mają 10.424.846 zł a wydatki 12.126.571 zł. Deficyt planuje się pokryć pożyczką z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie oraz kredytem inwestycyjnym i bieżącym z banków krajowych ponadto kredytem kupieckim. Jak również wolnymi środkami na rachunkach bankowych gminy w wysokości 91.000 zł. Zaplanowano spłatę raty kredytu inwestycyjnego zaciągniętego z Banku PKO BP Oddział w Pyrzycach w wysokości 260.000 zł. Pożyczki i kredyty w wysokości 1.870.725 zł zostaną zaciągnięte na sfinansowanie inwestycji komunalnych, a w szczególności: - budowa ul. Makuszyńskiego - kanalizacji sanitarnej Osetna - wodociągu Mokronos - modernizacje kotłowni komunalnych Zadania te poza modernizacją kotłowni będą finansowane w ramach środków programu SAPARD, z Unii Europejskiej. Dodatkowy kredyt zaciągnięty będzie na dotacje dla Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w celu oddłużenia wobec ZUS. Upoważnienie Burmistrza do zaciągnięcia kredytów terminowych w wysokości 2.100.000 zł jest konieczne ze względu na sposób finansowania inwestycji z programu SAPARD. Gmina musi najpierw opłacić z własnych środków całość kosztów wykonania inwestycji, a następnie otrzymuje zwrot (refundację) do wysokości wynikającej z promesy wystawionej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
I. Dochody gminy. Dochody budżetowe na rok 2003 szacuje się na łączną kwotę 10.424.846 zł z tego: - dochody dotyczące zadań własnych 9.763.896 zł, - dochody na finansowanie zadań zleconych w kwocie 585.950 zł, - dotacje na realizację zadań bieżących Powiatu Pyrzyckiego realizowane na podstawie porozumień 75.000 zł, Dochody ustalone zostały w oparciu ustawę o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, pisma Ministra Finansów ST3-4820-71/2002, pisma Wojewody Zachodniopomorskiego FB. 1 – 3010/36/2002, pisma Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Szczecinie nr DSZ.3101/7/02 oraz pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pyrzycach RRP- 0710/9/2002. Dochody z tytułu podatków i opłat lokalnych wyliczone zostały o bazę podatników oraz wyliczonych należności z tytułu podatków i opłat lokalnych na rok 2003. Przyjęto ściągalność naliczonych należności podatkowych od 90 do 95 % w zależności od rodzaju podatku. Podatki i opłaty. 1. Podatek rolny na 2003 rok wyszacowany został na kwotę 385.000 zł tego: - od osób fizycznych 205.000 zł, - od osób prawnych 180.000 zł Wysokość stawki podatku w wysokości - 30,00 zł. Dochody z tego tytułu zostały wyliczone w oparciu o istniejącą liczbę podatników. 2. Podatek leśny – na rok 2003 wyliczono podatek w wysokości 22.150 zł ( w tym osoby fizyczne 150 zł) podatek ten płacony jest w 98 % przez Lasy Państwowe. Wysokość stawki podatku jest ustalana ustawowo w zależności od ceny drewna. 3. Podatek od nieruchomości na rok 2003 wyliczono na kwotę 1.200.000 zł z tego : - od osób fizycznych 240.000 zł, - od osób prawnych 960.000 zł Dochody z tego tytułu zostały wyliczone w oparciu o istniejącą liczbę podatników, stosownie do stawek podatku uchwalonych przez Radę Miejską. 4. Podatek opłacany w formie karty podatkowej. Przyjęto do budżetu kwotę 24.200 zł w oparciu o informacje Urzędu Skarbowego w Pyrzycach . 5. Podatek od środków transportowych na rok 2003 wyliczono na kwotę 27.500 zł z tego; - od osób fizycznych 20.000 zł, - od osób prawnych 7.500 zł Dochody z tego tytułu zostały wyliczone w oparciu o istniejącą liczbę podatników i stosownie do stawek podatku uchwalonych przez Radę Miejską. 6. Podatek od czynności cywilnoprawnych na rok 2003 przyjęto w wysokości 161.500 zł w oparciu o informację Urzędu Skarbowego w Pyrzycach z tego; - od osób fizycznych 41.000 zł, - od osób prawnych 120.500 zł. 7. Opłatę skarbową na rok 2002 przyjęto w kwocie 38.500 zł w oparciu na wykonaniu za 2002 rok. 8. Opłata targową oszacowano na postawie wykonania za rok 2002 roku oraz wzrostu wysokości opłaty na 2003 roku w kwocie 14.000 zł. 9. Podatek od spadków i darowizn przyjęto w oparciu o informację Urzędu Skarbowego w Pyrzycach na kwotę 35.000 zł. 10. Podatek od psów oszacowano w wysokości 4.500 zł na podstawie stawki 33,00 zł, dochody z tego tytułu zostały wyliczone w oparciu o istniejącą liczbę podatników .
Dochody majątkowe. Na planowane dochody z majątku w kwocie 395.000 zł składają się : - dochody z opłat za użytkowanie wieczyste 28.000 zł; - dochody z najmu i dzierżaw majątku 80.000 zł, - wpływy ze sprzedaży mienia komunalnego 250.000 zł, - wpływy z przekształcenia prawa wieczystego użytkowania 30.000 zł, - opłaty inne i odsetki w kwocie 7.000 zł. Wpływy dochodów ze sprzedaży mienia komunalnego oszacowano w powyższej wysokości w związku ze złożonymi wnioskami o sprzedaż nieruchomości oraz mieszkań komunalnych oraz sprzedaż gruntów pod przemysł. Dochody z udziału w podatkach dochodowych od osób fizycznych i prawnych. Dochody z tego tytułu przyjęto na 2003 rok w kwocie 764.644 zł zgodnie z : - pismem Ministerstwa Finansów udział w podatku od osób fizycznych 759.635 zł - informacją Urzędu Skarbowego w Pyrzycach, że przewidywany udział w podatku od osób prawnych wyniesie 5.009 zł. Subwencje. Na rok 2003 przyjęto do budżetu zgodnie z informacją Ministerstwa Finansów subwencję ogólną w kwocie 4.334.970 zł w tym : - część oświatowa 3.299.729 zł, - część rekompensująca 149.311 zł w tym ; a/ część rekompensująca podatek drogowy 99.311 zł, b/ część rekompensująca z tytułu ulg i zwolnień w podatku rolnym i leśnym 50.000 zł, (wyliczoną na podstawie udzielonych ulg z II półrocze 2002 r. i przyznanych lub kontynuowanych w I półroczu 2003 r. ) - część podstawowa 885.930 zł. Pozostałe dochody - środki pozyskane w ramach programu SAPARD Unii Europejskiej w kwocie 2.207.067 zł, - odsetki od środków na rachunkach bankowych 15.000 zł, - opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 45.000zł, - odsetki za nieterminowe wpłaty podatków 19.000 zł, - subwencja z AWRSP na opiekę społeczna 20.000 zł, - wpływy z cmentarza 19.000 zł, - dochody z usług świadczonych przez OSP Lipiany 2.000 zł, - wpływy z opłaty administracyjne 5.500 zł, - wpływy za świadectwa pochodzenia zwierząt 1.000 zł, - wpływy z wynajmu domków kempingowych 3.000 zł i inne rozliczenia 500 zł, - wpływy z opłat za upomnienia 3.000 zł, - wpływy z usług świadczonych przez urząd miejski 4.000 zł, - wpływy z różnych prowizji i innych dochodów 2.000 zł (zwrot kosztów sądowych itp. ) - wpływy z opłaty restrukturyzacyjnej 4.500 zł, - wpłaty na rzecz klubu sportowego 1.500 zł, - wpływy z dochodów realizowanych przez Zespół Szkół 655 zł, - wpływy z dochodów realizowanych przez bibliotekę 210 zł, - wpływy z usług opiekuńczych 4.000 zł, Dotacje celowe. - na zadania zlecone przez Wojewodę Zachodniopomorskiego kwota 64.000 zł, - na zadania zlecone z Krajowego Biura Wyborczego 950 zł, - na oświetlenie ulic, placów i dróg, dla których gmina nie jest zarządcą 70.000 zł, - na zadania zlecone z zakresu opieki społecznej ; a/ składki na ubezpieczenia społeczne 7.000 zł, b/ zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne 321.000 zł, c/ zasiłki rodzinne pielęgnacyjne i wychowawcze 22.000 zł , c/ utrzymanie ośrodka opieki społecznej 101.000 zł, I. Wydatki gminy. Wydatki ogółem planuje się na kwotę 12.126.571 zł i są one 1.701.725 zł wyższe od planowanych dochodów. Na zaplanowane wydatki gminy na rok 2003 składają się następujące kierunki wydatkowania : - wydatki na inwestycje w kwocie 4.276.792 zł, - dotacje dla gminnych jednostek organizacyjnych gospodarki pozabudżetowej i instytucji kultury w kwocie 880.000 zł , - dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sfery finansów publicznych 16.000 zł, - wydatki na zadania zlecone 585.950 zł, - pozostałe bieżące wydatki 6.367.829 zł . Rolnictwo i łowiectwo 22.600 zł Z tego : - utrzymanie urządzeń melioracji wodnej kwota 11.000 zł, w tym współfinansowanie odtworzenia urządzeń melioracyjnych na terenie działek pracowniczych przy ul. Barlineckiej. - sfinansowanie wydatków związanych ze szkoleniem rolników oraz organizacją dożynek i innych festynów wiejskich i dożynek 3.900 zł, - opłaty na rzecz Zachodniopomorskiej Izby Rolniczej w kwocie 7.700 zł Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę 33.000 złŚrodki na dopłaty do wody dostarczanej do gospodarstw domowych na obszarze obsługiwanym przez ZWiK w Lipianach kwota 33.000 zł . Transport i łączność . 1.205.000 zł. Z tego : - bieżące utrzymanie dróg gminnych 60.000 zł, w tym remont drogi w Skrzynce 10.000 zł, - inwestycje drogowe 1.145.000 z tego ; a/ 1.120.000 zł - ulica Makuszyńskiego inwestycja finansowana ze środków SAPARD całość kosztów inwestycji do poniesienia w roku 2003 oszacowano na kwotę 1.120.000 zł (bez kosztów dokumentacji technicznej opłaconej w roku 2002.). Ostateczna wysokość znana będzie po rozstrzygnięciu przetargu na wykonanie tych prac, b/ opracowanie dokumentacji na modernizacje drogi przy osiedlu Podmiejskim 10.000 zł, c/ 15.000 zł - sfinansowanie wiat przystankowych zamontowanych w roku 2002. Turystyka i wypoczynek 76.300 zł. Wydatki zaplanowano na kwotę 31.300 zł, z przeznaczeniem na remonty i utrzymanie plaż miejskich, zatrudnienie ratownika oraz utrzymania w czystości pola biwakowego oraz 20.000 zł na opracowanie dokumentacji dróżek rowerowych na terenie gminy. Zaplanowano budowę pomostu na jeziorze Wądół w kwocie 25.000 zł . Działania te winny poprawić atrakcyjność turystyczną miasta i terenów wiejskich. Gospodarka mieszkaniowa 91.500 zł. Zaplanowano dotację dla Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w kwocie 70.000 zł z przeznaczeniem na wywóz nieczystości płynnych z terenów wiejskich oraz na remonty budynków mieszkalnych. Wydatki związane z przygotowaniem nieruchomości na sprzedaż kwota 15.500 zł, oraz wydatków na przeprowadzenie konkursu na mającego na celu poprawę estetyki miasta oraz na pozostałe wydatki w kwocie 6.000 zł. Działalność usługowa 56.000 zł Zaplanowano wydatki na opracowania kartograficzne oraz zmiany planu zagospodarowania przestrzennego związanego Gminy Lipiany w kwocie 20.000 zł oraz 4.000 zł na opracowania geodezyjne, oraz kwotę 25.500 zł na utrzymanie cmentarza komunalnego, oraz na opracowanie dokumentacji na nowe kwatery cmentarza w wysokości 6.500 zł. Administracja publiczna 1.533.300 zł. Ujęto tu wydatki przeznaczone na zadania zlecone przez Urząd Wojewódzki 64.000 zł. Środki na wydatki Rady Miejskiej 94.500 zł, w kwocie tej zaplanowano ; - 63.000 zł na diety radnych, - 26.500 na bieżące potrzeby Rady Miejskiej, - zakup kserokopiarki w kwocie 5.000 zł. Na wydatki urzędu miejskiego 1.316.900 zł, z tego ; - nakłady inwestycyjne 145.000 zł, z tego planuje się dokonanie remontu dachu urzędu miejskiego w kwocie 130.000 zł oraz dalsza komputeryzacja urzędu miejskiego 15.000 zł , - wydatki bieżące 293.900 zł, - płace i pochodne od płac 878.000 zł ( w tym wypłata nagród jubileuszowych ok. 12.000 zł ) Wydatki na pobór podatków 25.900 zł w tym; a/ wynagrodzenie dla inkasentów 8.000 zł i pochodne 400 zł, b/ koszty egzekucji upomnień, usług pocztowych i innych, koszty wpisów na hipoteki zabezpieczające należności podatkowe i inne oraz opłaty komornicze jak również zakup materiałów i wyposażenia 17.500 zł, Środki na promocję gminy oraz współpracę partnerską z zaprzyjaźnionymi gminami w kwocie 27.000 zł, oraz wydatki związane z przynależnością do związków komunalnych w kwocie 5.000 zł Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 950 zł.Ujęto kwotę 950 zł jako dotację celową na aktualizację spisu wyborców. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 81.750 zł. Zaplanowana kwota ma być przeznaczona na nagrody dla funkcjonariuszy policji za ustalenie sprawców wykroczeń i przestępstw 4.500 zł. Na potrzeby ochotniczej straży pożarnej zaplanowano kwotę 76.650 zł, z czego na wynagrodzenia i pochodne dla 3 konserwatorów – kierowców 28.500 zł, na zakup wyposażenia i inne wydatki bieżące 48.150 zł.Dla utrzymania sprzętu obrony cywilnej zaplanowano kwotę 600 zł, na bieżące naprawy oraz zakup niezbędnych materiałów na te zadanie. Obsługa długu publicznego 150.000 złPlanuje się wydatki w kwocie 150.000 zł związane z opłaceniem kosztu kredytów w Banku PKO BP.S.A. Oddział w Pyrzycach, obsługę kredytu kupieckiego na kotłownie komunalne oraz środki na obsługę kredytów przewidywanych do zaciągnięcia na finansowanie inwestycji gminnych w roku 2003 i wydatków bieżących jak również kredytów krótkoterminowych do sfinansowania wydatków inwestycyjnych refundowanych w ramach programu SAPARD. Różne rozliczenia 60.000 złW budżecie zakłada się rezerwę ogólną w wysokości w kwocie 60.000zł. Są to środki zaplanowane na wydatki nieprzewidziane w budżecie lub wydatki, których wysokość może ulec zwiększeniu w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń. Oświata i wychowanie 3.300.749 zł. Przewidziano środki na wydatki : - szkoła podstawowa 1.611.800 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 1.183.600 zł, a wydatki bieżące 326.200 zł, - gimnazjum 918.895 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 723.095 zł, a wydatki bieżące 3195.800 zł, - dowozy uczniów do szkoły finansowane z budżetu gminy 228.774 zł, - liceum ogólnokształcące 307.200 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 241.000 zł, a wydatki bieżące 66.200 zł, - szkoła zawodowa 197.450 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 119.650 zł, a wydatki bieżące 47.800 zł, - środki na doskonalenie i dokształcanie nauczycieli 36.630 zł, W wydatkach inwestycyjnych ujęto ; - wydatki inwestycyjne na modernizację ciepłociągu doprowadzającego ciepło do budynków zespołu szkół kwota 50.000 zł - wymianę okien w budynku szkoły zawodowej kwota 30.000 zł ( gmina będzie się ubiegała o dotacje z AWRSP w Szczecinie) - planuje się również montaż pieców gazowych do podgrzewania wody w mieszkaniach nauczycielskich kwota 12.000 zł. Ochrona zdrowia 57.000 zł. W tym : - lecznictwo ambulatoryjne dofinansowanie wydatków bieżących w kwocie 7.000 zł jako wydatki na bieżące utrzymanie i remonty oraz kwota 5.000 zł na opłacenie badań profilaktycznych na rzecz mieszkańców, - przeciwdziałanie alkoholizmowi 45.000 zł, mieszczą się tu wydatki związane z działalnością świetlic w Lipianach i Batowie, utrzymanie klubu AA , oraz wydatki związane z działalności gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych( zgodnie z obowiązującymi przepisami wszystkie planowane wpływy za zezwolenia na sprzedaż alkoholu musza być przeznaczone na ta działalność) Opieka społeczna 913.405 zł.
Łączna kwota wydatków 913.405 zł na opiekę społeczna w tym zadania własne 462.405 zł. Kierunki wydatków przedstawiają się następująco: - składki na ubezpieczenie zdrowotne 7.000 zł, - zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne 407.000 zł, a/ własne kwota 86.000 zł b/ zadania zlecone 321.000 zł, kwota w trakcie roku będzie zwiększenia stosownie do zgłaszanych potrzeb z rezerw budżetu państwa, - zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne z dotacji na zadania zlecone 22.000 zł, - dodatki mieszkaniowe 190.000 zł, gmina będzie otrzymywała w trakcie roku budżetowego dotacje z budżetu państwa, łączne wydatki mogą przekroczyć kwotę 420.000 zł, - Ośrodek Pomocy Społecznej (w tym opiekunki) 211.235 zł, z tego dotacja na zadania zlecone 101.000 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 211.235 zł. - usługi opiekuńcze świadczone w ramach pomocy sąsiedzkiej 5.700 zł, - dożywianie uczniów 50.000 zł. Edukacyjna opieka wychowawcza 608.350 zł Zaplanowano wydatki na ; - świetlice szkolne 155.350 zł w tym wynagrodzenia i pochodne 120.550 zł, a wydatki bieżące 34.800 zł, - dotację na przedszkole 430.000 zł , w planie finansowym zakładu budżetowego ujęto środki na dokształcanie nauczycieli przedszkola 4.081 zł - środki na stypendia dla uczniów z terenu gminy w kwocie 20.000 zł, które będą przyznawane jako stypendia socjalne i za wyniki w naturze, - ujęto dotację w wysokości 3.000 zł dla Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” na organizację pobytu młodzieży polskiej z Ukrainy w Lipianach. Gospodarka komunalna 3.467.792 zł.
Zaplanowana kwota przeznaczona jest na : - wydatki inwestycyjne na uzbrojenie terenu ul. Pyrzycka – Osetna III etap w kanalizację kwota 70.000 zł, - wydatki inwestycyjne budowa kanalizacji Przywodzie – Osetna 1.174.678 zł, gmina otrzymała na to zadanie dofinansowanie a środkami SAPARD-u 924.678 zł, - oczyszczanie miasta 148.500 zł ujęto wydatki na oczyszczanie dróg gminnych oraz dróg powiatowych przyjętych do utrzymania na podstawie porozumienia z powia- tem Pyrzyckim, - utrzymanie zieleni 48.300 zł, - oświetlenie 118.400 zł , w kwocie tej 70.000 zł na oświetlenie ulic dla, których gmina nie jest zarządcą, jest kwota niewystarczająca na utrzymanie oświetlenia drogi krajowej , wojewódzkiej oraz dróg powiatowych na dotychczasowym standardzie, uwzględniono w ramach środków własnych budowę 3 nowych punków świetlnych na drogach gminnych, - sfinansowanie dodatkowej powierzchni placu pod targowisko wykonanej w 2002 roku kwota 12.000 zł oraz zakup kontenera sanitarnego 8.000 zł , - budowa wodociągu Chwasty –Osetna kwota 814.889 zł się gmina otrzymała na to zadanie dofinansowanie środkami SAPARD-u 652.389 zł, - modernizacja kotłowni komunalnych na kwotę 767.725 zł, zadanie rozpoczęte w roku 2002 ale nie ukończone terminowo, przeszło do realizacji na rok 2003, - dotacja dla Zakładu Wodociągów i Kanalizacji wysokości 220.000 zł na spłatę zadłużenia wobec Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, - kwota 41.400 zł przeznaczona jest na utrzymanie i remonty zasobów komunalnych, działania związane z deratyzacją oraz ograniczeniem liczby bezpańskich psów i innych tego typu działań oraz wydatki związane za wykonywaniem przez skazanych prac na rzecz gminy. Kultura i sztuka 342.030 zł.Zaplanowane środki przeznaczono : - świetlice wiejskie 10.000 zł, jako wydatki inwestycyjne opracowanie projektu budowlanego świetlicy w Batowie oraz 10.000 zł na bieżące utrzymanie i wyposażenie świetlic wiejskich, - dotacja do instytucji kultury Miejsko - Gminny Ośrodek Kultury w wysokości 160.000 zł, - Biblioteka Miejska 142.030 zł, w tym wydatki inwestycyjne zakup sprzętu komputerowego 4.500 zł, na wynagrodzenia i pochodne 96.130 zł, wydatki bieżące 41.400 zł, - dotacja dla Koła Przyjaciół Dzieci w Lipianach w wysokości 5.000 zł na organizację półkolonii oraz prowadzenie świetlicy. - wspólfinansowanie organizacji imprez dla mieszkańców 15.000 zł Kultura fizyczna i sport 126.845 zł. W tym : - Klub sportowy ”Stal,, 48.150 zł, - utrzymanie stadionu przy ulicy Lipowej 32.695 zł, w tym wynagrodzenie konserwatora obiektu z pochodnymi 16.825 zł - modernizacja ogrzewania budynku socjalnego stadionu piłkarskiego 13.000 zł, - utworzono rezerwę celową w wysokości 25.000 na budowę placów zabaw i do uprawiania sportów, z tego 5.000 zł na plac w Batowie pozostałą kwota na terenie miasta Lipiany, - dotacja dla Lipiańskiego Stowarzyszenia Sportowego 8.000 zł
|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Michał Ziobrowski Data wytworzenia:
24 lis 2004
Osoba dodająca informacje
Michał Ziobrowski Data publikacji:
18 cze 2003, godz. 16:53
Osoba aktualizująca informacje
Agnieszka Kosiorek Data aktualizacji:
05 lut 2008, godz. 12:22