Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Lipianach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała budżetowa Gminy Lipiany na 2003 rok.

 

UCHWAŁA NR IV/28/03

RADY MIEJSKIEJ W LIPIANACH

z dnia 28 stycznia 2003 r.

w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Lipiany na 2003 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 oraz z 202 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, ) uchwala się , co następuje:

§ 1. Ustala się dochody budżetu Gminy w wysokości 10.424.846 zł zgodnie z załącznikami nr 1, nr 2, nr 4, nr 5, nr 6 z tego:

1) dochody związane z realizacją zadań własnych 9.763.896 zł

w tym:

- dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów

alkoholowych oraz za korzystanie z tych zezwoleń 45.000 zł (załącznik Nr 4)

2) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej

oraz innych zadań zleconych ustawami 585.950 zł (załącznik Nr 5)

3) dochody związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie

porozumienia z Powiatem Pyrzyckim 75.000 zł (załącznik Nr 6)

§ 2. Ustala się wydatki budżetu Gminy w wysokości 12.126.571 zł zgodnie z załącznikami nr 1,nr 3,nr 4, nr 5, nr 6 z tego:

1) wydatki związane z realizacją zadań własnych 11.465.621 zł

w tym:

- wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 45.000 zł (załącznik nr 4),

2) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej

oraz innych zadań zleconych ustawami 585.950 zł (załącznik nr 5),

3) wydatki związane z realizacja zadań z zakresu właściwości Powiatu Pyrzyckiego na podstawie porozumienia 75.000 zł (załącznik nr 6).

§ 3 Ustala się wolne środki na rachunkach bankowych w wysokości 91.000 zł.

§ 4. Ustala się rozchody budżetu Gminy w wysokości 260.000 zł z przeznaczeniem na:

- spłatę rat kredytu z Banku PKO B.P. S.A. Oddziałał w Pyrzycach w wysokości 260.000 zł .

§ 5. Wydatki budżetowe nie znajdujące pokrycia w planowanych dochodach

w kwocie 1.870.725 zostaną pokryte przychodami pochodzącymi z:

1) kredytów zaciąganych w bankach krajowych w wysokości 853.000 zł

2) pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie w wysokości 250.000 zł

3) kredytem kupieckim udzielonym przez K.R.I sp. z o.o. z Wysogotowo w wysokości 767.725 zł ,

§ 6. 1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 60.000 zł .

2. Ustala się rezerwę celową przeznaczoną na odprawy emerytalne dla nauczycieli w wysokości 40.000 zł .

3. Ustala się rezerwę celową przeznaczoną na budowę placów zabaw oraz do uprawiania sportu w wysokości 25.000 zł .

§ 7. Ustala się zadania inwestycyjne na rok 2003 określone w załączniku nr 7 do uchwały.

§ 8. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne określone w załączniku nr 8 do uchwały.

§ 9. Ustala się plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, instytucji kultury oraz środków specjalnych zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały.

§ 10. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 10 do uchwały.

§ 11. Ustala się dotacje dla zakładów budżetowych i instytucji kultury zgodnie z załącznikiem nr 11 do uchwały .

§ 12. Ustala się dotacje celowe dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały.

§ 13. Ustala się prognozę kwoty długu na lata 2003 – 2009 zgodnie z załącznikiem nr 13 do uchwały.

§ 14. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań w roku budżetowym do łącznej kwoty – 500.000 zł.

§ 15. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek w wysokości

przeznaczonych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu, podlegających spłacie w roku budżetowym w wysokości - 2.100.000 zł .

§ 16. Upoważnia się Burmistrza do:

1) dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

2) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych.

§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 18. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.

UZASADNIENIE – BUDŻET NA 2003 r. GMINY LIPIANY

WSTĘP

Dochody budżetu gminy wynieść mają 10.424.846 zł a wydatki 12.126.571 zł.

Deficyt planuje się pokryć pożyczką z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie oraz kredytem inwestycyjnym i bieżącym z banków krajowych ponadto kredytem kupieckim. Jak również wolnymi środkami na rachunkach bankowych gminy w wysokości 91.000 zł.

Zaplanowano spłatę raty kredytu inwestycyjnego zaciągniętego z Banku PKO BP Oddział w Pyrzycach w wysokości 260.000 zł.

Pożyczki i kredyty w wysokości 1.870.725 zł zostaną zaciągnięte na sfinansowanie inwestycji komunalnych, a w szczególności:

- budowa ul. Makuszyńskiego

- kanalizacji sanitarnej Osetna

- wodociągu Mokronos

- modernizacje kotłowni komunalnych

Zadania te poza modernizacją kotłowni będą finansowane w ramach środków programu SAPARD, z Unii Europejskiej.

Dodatkowy kredyt zaciągnięty będzie na dotacje dla Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w celu oddłużenia wobec ZUS.

Upoważnienie Burmistrza do zaciągnięcia kredytów terminowych w wysokości 2.100.000 zł jest konieczne ze względu na sposób finansowania inwestycji z programu SAPARD.

Gmina musi najpierw opłacić z własnych środków całość kosztów wykonania inwestycji, a następnie otrzymuje zwrot (refundację) do wysokości wynikającej z promesy wystawionej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

 

I. Dochody gminy.

Dochody budżetowe na rok 2003 szacuje się na łączną kwotę 10.424.846 zł z tego:

- dochody dotyczące zadań własnych 9.763.896 zł,

- dochody na finansowanie zadań zleconych w kwocie 585.950 zł,

- dotacje na realizację zadań bieżących Powiatu Pyrzyckiego realizowane na podstawie porozumień 75.000 zł,

Dochody ustalone zostały w oparciu ustawę o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, pisma Ministra Finansów ST3-4820-71/2002, pisma Wojewody Zachodniopomorskiego FB. 1 – 3010/36/2002, pisma Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Szczecinie nr DSZ.3101/7/02 oraz pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pyrzycach RRP- 0710/9/2002.

Dochody z tytułu podatków i opłat lokalnych wyliczone zostały o bazę podatników oraz wyliczonych należności z tytułu podatków i opłat lokalnych na rok 2003. Przyjęto ściągalność naliczonych należności podatkowych od 90 do 95 % w zależności od rodzaju podatku.

Podatki i opłaty.

1. Podatek rolny na 2003 rok wyszacowany został na kwotę 385.000 zł tego:

- od osób fizycznych 205.000 zł,

- od osób prawnych 180.000 zł

Wysokość stawki podatku w wysokości - 30,00 zł.

Dochody z tego tytułu zostały wyliczone w oparciu o istniejącą liczbę podatników.

2. Podatek leśny – na rok 2003 wyliczono podatek w wysokości 22.150 zł ( w tym osoby fizyczne 150 zł) podatek ten płacony jest w 98 % przez Lasy Państwowe. Wysokość stawki podatku jest ustalana ustawowo w zależności od ceny drewna.

3. Podatek od nieruchomości na rok 2003 wyliczono na kwotę 1.200.000 zł z tego :

- od osób fizycznych 240.000 zł,

- od osób prawnych 960.000 zł

Dochody z tego tytułu zostały wyliczone w oparciu o istniejącą liczbę podatników, stosownie do stawek podatku uchwalonych przez Radę Miejską.

4. Podatek opłacany w formie karty podatkowej.

Przyjęto do budżetu kwotę 24.200 zł w oparciu o informacje Urzędu Skarbowego w Pyrzycach .

5. Podatek od środków transportowych na rok 2003 wyliczono na kwotę 27.500 zł z tego;

- od osób fizycznych 20.000 zł,

- od osób prawnych 7.500 zł

Dochody z tego tytułu zostały wyliczone w oparciu o istniejącą liczbę podatników i stosownie do stawek podatku uchwalonych przez Radę Miejską.

6. Podatek od czynności cywilnoprawnych na rok 2003 przyjęto w wysokości 161.500 zł

w oparciu o informację Urzędu Skarbowego w Pyrzycach z tego;

- od osób fizycznych 41.000 zł,

- od osób prawnych 120.500 zł.

7. Opłatę skarbową na rok 2002 przyjęto w kwocie 38.500 zł w oparciu na wykonaniu za 2002 rok.

8. Opłata targową oszacowano na postawie wykonania za rok 2002 roku oraz wzrostu wysokości opłaty na 2003 roku w kwocie 14.000 zł.

9. Podatek od spadków i darowizn przyjęto w oparciu o informację Urzędu Skarbowego

w Pyrzycach na kwotę 35.000 zł.

10. Podatek od psów oszacowano w wysokości 4.500 zł na podstawie stawki 33,00 zł, dochody z tego tytułu zostały wyliczone w oparciu o istniejącą liczbę podatników .

Dochody majątkowe.

Na planowane dochody z majątku w kwocie 395.000 zł składają się :

- dochody z opłat za użytkowanie wieczyste 28.000 zł;

- dochody z najmu i dzierżaw majątku 80.000 zł,

- wpływy ze sprzedaży mienia komunalnego 250.000 zł,

- wpływy z przekształcenia prawa wieczystego użytkowania 30.000 zł,

- opłaty inne i odsetki w kwocie 7.000 zł.

Wpływy dochodów ze sprzedaży mienia komunalnego oszacowano w powyższej wysokości w związku ze złożonymi wnioskami o sprzedaż nieruchomości oraz mieszkań komunalnych oraz sprzedaż gruntów pod przemysł.

Dochody z udziału w podatkach dochodowych od osób fizycznych i prawnych.

Dochody z tego tytułu przyjęto na 2003 rok w kwocie 764.644 zł zgodnie z :

- pismem Ministerstwa Finansów udział w podatku od osób fizycznych 759.635 zł

- informacją Urzędu Skarbowego w Pyrzycach, że przewidywany udział w podatku od osób prawnych wyniesie 5.009 zł.

Subwencje.

Na rok 2003 przyjęto do budżetu zgodnie z informacją Ministerstwa Finansów subwencję ogólną w kwocie 4.334.970 zł w tym :

- część oświatowa 3.299.729 zł,

- część rekompensująca 149.311 zł w tym ;

a/ część rekompensująca podatek drogowy 99.311 zł,

b/ część rekompensująca z tytułu ulg i zwolnień w podatku rolnym i leśnym 50.000 zł, (wyliczoną na podstawie udzielonych ulg z II półrocze 2002 r. i przyznanych lub kontynuowanych w I półroczu 2003 r. )

- część podstawowa 885.930 zł.

Pozostałe dochody

- środki pozyskane w ramach programu SAPARD Unii Europejskiej w kwocie 2.207.067 zł,

- odsetki od środków na rachunkach bankowych 15.000 zł,

- opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 45.000zł,

- odsetki za nieterminowe wpłaty podatków 19.000 zł,

- subwencja z AWRSP na opiekę społeczna 20.000 zł,

- wpływy z cmentarza 19.000 zł,

- dochody z usług świadczonych przez OSP Lipiany 2.000 zł,

- wpływy z opłaty administracyjne 5.500 zł,

- wpływy za świadectwa pochodzenia zwierząt 1.000 zł,

- wpływy z wynajmu domków kempingowych 3.000 zł i inne rozliczenia 500 zł,

- wpływy z opłat za upomnienia 3.000 zł,

- wpływy z usług świadczonych przez urząd miejski 4.000 zł,

- wpływy z różnych prowizji i innych dochodów 2.000 zł (zwrot kosztów sądowych itp. )

- wpływy z opłaty restrukturyzacyjnej 4.500 zł,

- wpłaty na rzecz klubu sportowego 1.500 zł,

- wpływy z dochodów realizowanych przez Zespół Szkół 655 zł,

- wpływy z dochodów realizowanych przez bibliotekę 210 zł,

- wpływy z usług opiekuńczych 4.000 zł,

Dotacje celowe.

- na zadania zlecone przez Wojewodę Zachodniopomorskiego kwota 64.000 zł,

- na zadania zlecone z Krajowego Biura Wyborczego 950 zł,

- na oświetlenie ulic, placów i dróg, dla których gmina nie jest zarządcą 70.000 zł,

- na zadania zlecone z zakresu opieki społecznej ;

a/ składki na ubezpieczenia społeczne 7.000 zł,

b/ zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne 321.000 zł,

c/ zasiłki rodzinne pielęgnacyjne i wychowawcze 22.000 zł ,

c/ utrzymanie ośrodka opieki społecznej 101.000 zł,


I. Wydatki gminy.

Wydatki ogółem planuje się na kwotę 12.126.571 zł i są one 1.701.725 zł wyższe od planowanych dochodów.

Na zaplanowane wydatki gminy na rok 2003 składają się następujące kierunki wydatkowania :

- wydatki na inwestycje w kwocie 4.276.792 zł,

- dotacje dla gminnych jednostek organizacyjnych gospodarki

pozabudżetowej i instytucji kultury w kwocie 880.000 zł ,

- dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sfery finansów publicznych 16.000 zł,

- wydatki na zadania zlecone 585.950 zł,

- pozostałe bieżące wydatki 6.367.829 zł .

 

Rolnictwo i łowiectwo 22.600 zł

Z tego :

- utrzymanie urządzeń melioracji wodnej kwota 11.000 zł, w tym współfinansowanie odtworzenia urządzeń melioracyjnych na terenie działek pracowniczych przy ul. Barlineckiej.

- sfinansowanie wydatków związanych ze szkoleniem rolników oraz organizacją dożynek i innych festynów wiejskich i dożynek 3.900 zł,

- opłaty na rzecz Zachodniopomorskiej Izby Rolniczej w kwocie 7.700 zł

Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę 33.000 zł

Środki na dopłaty do wody dostarczanej do gospodarstw domowych na obszarze obsługiwanym przez ZWiK w Lipianach kwota 33.000 zł .

Transport i łączność . 1.205.000 zł.

Z tego :

- bieżące utrzymanie dróg gminnych 60.000 zł, w tym remont drogi w Skrzynce 10.000 zł,

- inwestycje drogowe 1.145.000 z tego ;

a/ 1.120.000 zł - ulica Makuszyńskiego inwestycja finansowana ze środków SAPARD całość kosztów inwestycji do poniesienia w roku 2003 oszacowano na kwotę 1.120.000 zł (bez kosztów dokumentacji technicznej opłaconej w roku 2002.). Ostateczna wysokość znana będzie po rozstrzygnięciu przetargu na wykonanie tych prac,

b/ opracowanie dokumentacji na modernizacje drogi przy osiedlu Podmiejskim 10.000 zł,

c/ 15.000 zł - sfinansowanie wiat przystankowych zamontowanych w roku 2002.

Turystyka i wypoczynek 76.300 zł.

Wydatki zaplanowano na kwotę 31.300 zł, z przeznaczeniem na remonty i utrzymanie plaż miejskich, zatrudnienie ratownika oraz utrzymania w czystości pola biwakowego oraz

20.000 zł na opracowanie dokumentacji dróżek rowerowych na terenie gminy.

Zaplanowano budowę pomostu na jeziorze Wądół w kwocie 25.000 zł . Działania te winny poprawić atrakcyjność turystyczną miasta i terenów wiejskich.

Gospodarka mieszkaniowa 91.500 zł.

Zaplanowano dotację dla Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w kwocie 70.000 zł z przeznaczeniem na wywóz nieczystości płynnych z terenów wiejskich oraz na remonty budynków mieszkalnych.

Wydatki związane z przygotowaniem nieruchomości na sprzedaż kwota 15.500 zł, oraz wydatków na przeprowadzenie konkursu na mającego na celu poprawę estetyki miasta oraz na pozostałe wydatki w kwocie 6.000 zł.

Działalność usługowa 56.000 zł

Zaplanowano wydatki na opracowania kartograficzne oraz zmiany planu zagospodarowania przestrzennego związanego Gminy Lipiany w kwocie 20.000 zł oraz 4.000 zł na opracowania geodezyjne, oraz kwotę 25.500 zł na utrzymanie cmentarza komunalnego, oraz na opracowanie dokumentacji na nowe kwatery cmentarza w wysokości 6.500 zł.

Administracja publiczna 1.533.300 zł.

Ujęto tu wydatki przeznaczone na zadania zlecone przez Urząd Wojewódzki

64.000 zł.

Środki na wydatki Rady Miejskiej 94.500 zł, w kwocie tej zaplanowano ;

- 63.000 zł na diety radnych,

- 26.500 na bieżące potrzeby Rady Miejskiej,

- zakup kserokopiarki w kwocie 5.000 zł.

Na wydatki urzędu miejskiego 1.316.900 zł, z tego ;

- nakłady inwestycyjne 145.000 zł, z tego planuje się dokonanie remontu dachu urzędu miejskiego w kwocie 130.000 zł oraz dalsza komputeryzacja urzędu miejskiego 15.000 zł ,

- wydatki bieżące 293.900 zł,

- płace i pochodne od płac 878.000 zł ( w tym wypłata nagród jubileuszowych ok. 12.000 zł )

Wydatki na pobór podatków 25.900 zł w tym;

a/ wynagrodzenie dla inkasentów 8.000 zł i pochodne 400 zł,

b/ koszty egzekucji upomnień, usług pocztowych i innych, koszty wpisów na hipoteki zabezpieczające należności podatkowe i inne oraz opłaty komornicze jak również zakup materiałów i wyposażenia 17.500 zł,

Środki na promocję gminy oraz współpracę partnerską z zaprzyjaźnionymi gminami w kwocie 27.000 zł, oraz wydatki związane z przynależnością do związków komunalnych w kwocie 5.000 zł

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 950 zł.

Ujęto kwotę 950 zł jako dotację celową na aktualizację spisu wyborców.

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 81.750 zł.

Zaplanowana kwota ma być przeznaczona na nagrody dla funkcjonariuszy policji za ustalenie sprawców wykroczeń i przestępstw 4.500 zł.

Na potrzeby ochotniczej straży pożarnej zaplanowano kwotę 76.650 zł, z czego na wynagrodzenia i pochodne dla 3 konserwatorów – kierowców 28.500 zł, na zakup wyposażenia i inne wydatki bieżące 48.150 zł.

Dla utrzymania sprzętu obrony cywilnej zaplanowano kwotę 600 zł, na bieżące naprawy oraz zakup niezbędnych materiałów na te zadanie.

Obsługa długu publicznego 150.000 zł

Planuje się wydatki w kwocie 150.000 zł związane z opłaceniem kosztu kredytów w Banku PKO BP.S.A. Oddział w Pyrzycach, obsługę kredytu kupieckiego na kotłownie komunalne oraz środki na obsługę kredytów przewidywanych do zaciągnięcia na finansowanie inwestycji gminnych w roku 2003 i wydatków bieżących jak również kredytów krótkoterminowych do sfinansowania wydatków inwestycyjnych refundowanych w ramach programu SAPARD.

Różne rozliczenia 60.000 zł

W budżecie zakłada się rezerwę ogólną w wysokości w kwocie 60.000zł. Są to środki zaplanowane na wydatki nieprzewidziane w budżecie lub wydatki, których wysokość może ulec zwiększeniu w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń.

Oświata i wychowanie 3.300.749 zł.

Przewidziano środki na wydatki :

- szkoła podstawowa 1.611.800 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 1.183.600 zł, a wydatki bieżące 326.200 zł,

- gimnazjum 918.895 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 723.095 zł, a wydatki bieżące 3195.800 zł,

- dowozy uczniów do szkoły finansowane z budżetu gminy 228.774 zł,

- liceum ogólnokształcące 307.200 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 241.000 zł, a wydatki bieżące 66.200 zł,

- szkoła zawodowa 197.450 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 119.650 zł, a wydatki bieżące 47.800 zł,

- środki na doskonalenie i dokształcanie nauczycieli 36.630 zł,

W wydatkach inwestycyjnych ujęto ;

- wydatki inwestycyjne na modernizację ciepłociągu doprowadzającego ciepło do budynków zespołu szkół kwota 50.000 zł

- wymianę okien w budynku szkoły zawodowej kwota 30.000 zł ( gmina będzie się ubiegała o dotacje z AWRSP w Szczecinie)

- planuje się również montaż pieców gazowych do podgrzewania wody w mieszkaniach nauczycielskich kwota 12.000 zł.

Ochrona zdrowia 57.000 zł.

W tym :

- lecznictwo ambulatoryjne dofinansowanie wydatków bieżących w kwocie

7.000 zł jako wydatki na bieżące utrzymanie i remonty oraz kwota 5.000 zł na opłacenie badań profilaktycznych na rzecz mieszkańców,

- przeciwdziałanie alkoholizmowi 45.000 zł, mieszczą się tu wydatki związane z działalnością świetlic w Lipianach i Batowie, utrzymanie klubu AA , oraz wydatki związane z działalności gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych( zgodnie z obowiązującymi przepisami wszystkie planowane wpływy za zezwolenia na sprzedaż alkoholu musza być przeznaczone na ta działalność)

Opieka społeczna 913.405 zł.

Łączna kwota wydatków 913.405 zł na opiekę społeczna w tym zadania własne 462.405 zł.

Kierunki wydatków przedstawiają się następująco:

- składki na ubezpieczenie zdrowotne 7.000 zł,

- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne 407.000 zł,

a/ własne kwota 86.000 zł

b/ zadania zlecone 321.000 zł, kwota w trakcie roku będzie zwiększenia stosownie do zgłaszanych potrzeb z rezerw budżetu państwa,

- zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne z dotacji na zadania zlecone 22.000 zł,

- dodatki mieszkaniowe 190.000 zł, gmina będzie otrzymywała w trakcie roku

budżetowego dotacje z budżetu państwa, łączne wydatki mogą przekroczyć kwotę

420.000 zł,

- Ośrodek Pomocy Społecznej (w tym opiekunki) 211.235 zł, z tego dotacja na zadania zlecone 101.000 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 211.235 zł.

- usługi opiekuńcze świadczone w ramach pomocy sąsiedzkiej 5.700 zł,

- dożywianie uczniów 50.000 zł.

Edukacyjna opieka wychowawcza 608.350 zł

Zaplanowano wydatki na ;

- świetlice szkolne 155.350 zł w tym wynagrodzenia i pochodne 120.550 zł, a wydatki bieżące 34.800 zł,

- dotację na przedszkole 430.000 zł , w planie finansowym zakładu budżetowego ujęto środki na dokształcanie nauczycieli przedszkola 4.081 zł

- środki na stypendia dla uczniów z terenu gminy w kwocie 20.000 zł, które będą przyznawane jako stypendia socjalne i za wyniki w naturze,

- ujęto dotację w wysokości 3.000 zł dla Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” na organizację pobytu młodzieży polskiej z Ukrainy w Lipianach.

Gospodarka komunalna 3.467.792 zł.

 

Zaplanowana kwota przeznaczona jest na :

- wydatki inwestycyjne na uzbrojenie terenu ul. Pyrzycka – Osetna III etap

w kanalizację kwota 70.000 zł,

- wydatki inwestycyjne budowa kanalizacji Przywodzie – Osetna 1.174.678 zł,

gmina otrzymała na to zadanie dofinansowanie a środkami SAPARD-u 924.678 zł,

- oczyszczanie miasta 148.500 zł ujęto wydatki na oczyszczanie dróg gminnych oraz

dróg powiatowych przyjętych do utrzymania na podstawie porozumienia z powia-

tem Pyrzyckim,

- utrzymanie zieleni 48.300 zł,

- oświetlenie 118.400 zł , w kwocie tej 70.000 zł na oświetlenie ulic dla, których gmina nie jest zarządcą, jest kwota niewystarczająca na utrzymanie oświetlenia drogi krajowej , wojewódzkiej oraz dróg powiatowych na dotychczasowym standardzie, uwzględniono w ramach środków własnych budowę 3 nowych punków świetlnych na drogach gminnych,

- sfinansowanie dodatkowej powierzchni placu pod targowisko wykonanej w 2002 roku kwota 12.000 zł oraz zakup kontenera sanitarnego 8.000 zł ,

- budowa wodociągu Chwasty –Osetna kwota 814.889 zł się gmina otrzymała na to zadanie dofinansowanie środkami SAPARD-u 652.389 zł,

- modernizacja kotłowni komunalnych na kwotę 767.725 zł, zadanie rozpoczęte w roku 2002 ale nie ukończone terminowo, przeszło do realizacji na rok 2003,

- dotacja dla Zakładu Wodociągów i Kanalizacji wysokości 220.000 zł na spłatę zadłużenia wobec Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,

- kwota 41.400 zł przeznaczona jest na utrzymanie i remonty zasobów komunalnych, działania związane z deratyzacją oraz ograniczeniem liczby bezpańskich psów i innych tego typu działań oraz wydatki związane za wykonywaniem przez skazanych prac na rzecz gminy.

Kultura i sztuka 342.030 zł.

Zaplanowane środki przeznaczono :

- świetlice wiejskie 10.000 zł, jako wydatki inwestycyjne opracowanie projektu budowlanego świetlicy w Batowie oraz 10.000 zł na bieżące utrzymanie i wyposażenie świetlic wiejskich,

- dotacja do instytucji kultury Miejsko - Gminny Ośrodek Kultury w wysokości 160.000 zł,

- Biblioteka Miejska 142.030 zł, w tym wydatki inwestycyjne zakup sprzętu komputerowego 4.500 zł, na wynagrodzenia i pochodne 96.130 zł, wydatki bieżące 41.400 zł,

- dotacja dla Koła Przyjaciół Dzieci w Lipianach w wysokości 5.000 zł na organizację półkolonii oraz prowadzenie świetlicy.

- wspólfinansowanie organizacji imprez dla mieszkańców 15.000 zł

Kultura fizyczna i sport 126.845 zł.

W tym :

- Klub sportowy ”Stal,, 48.150 zł,

- utrzymanie stadionu przy ulicy Lipowej 32.695 zł, w tym wynagrodzenie

konserwatora obiektu z pochodnymi 16.825 zł

- modernizacja ogrzewania budynku socjalnego stadionu piłkarskiego 13.000 zł,

- utworzono rezerwę celową w wysokości 25.000 na budowę placów zabaw i do uprawiania sportów, z tego 5.000 zł na plac w Batowie pozostałą kwota na terenie miasta Lipiany,

- dotacja dla Lipiańskiego Stowarzyszenia Sportowego 8.000 zł

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Michał Ziobrowski

Data wytworzenia:
24 lis 2004

Osoba dodająca informacje

Michał Ziobrowski

Data publikacji:
18 cze 2003, godz. 16:53

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Kosiorek

Data aktualizacji:
05 lut 2008, godz. 12:22