Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Lipianach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała RIO z dnia 13 lutego w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy Lipiany w 2007 r. oraz o prawidłowości załączonej do budżetu prognozy kwoty długu publicznego


UCHWAŁA NR XXIV/058/2007

SKŁADU ORZEKAJĄCEGO REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W SZCZECINIE

z dnia 13 lutego 2007 r.

w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy Lipiany w 2007 r. oraz o prawidłowości załączonej do budżetu prognozy kwoty długu publicznego

Na podstawie art.13 pkt 2 w zw. z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 149, poz. 1454, z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 14, poz. 114, Nr 64, poz. 565 i Nr 249, poz. 2104) oraz art. 172 ust. l pkt. l i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832), po rozpatrzeniu budżetu Gminy Lipiany na 2007 r. oraz załączonej do budżetu prognozy kwoty długu publicznego, Skład Orzekają­cy Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w składzie:

1. Marek Dylewski - Przewodniczący

2. Janusz Jarosz - Członek

3. Mieczysław Kuś -Członek

pozytywnie opiniuje możliwość sfinansowania deficytu budżetowego oraz pozytywnie opiniuje prawidłowość prognozy kwoty długu publicznego na lata 2007-2015.

Uzasadnienie

Budżet Gminy Lipiany został ustanowiony uchwałą Nr V/25/2007 Rady Miejskiej w Lipianach dnia 30 stycznia 2007 r. W budżecie zaplanowano dochody w wysokości 12 728 519 zł, wydatki w wysokości 13 3 89 920 zł oraz przychody w wysokości l 740 250 zł i rozchody w wysokości l 078 849 zł.

W budżecie zaplanowano deficyt budżetowy w wysokości 661 401 zł. Określono źródła jego pokrycia zgodnie z przepisami art. 184 ust. l pkt 3 cytowanej ustawy o finan­sach publicznych.

Załączona do projektu budżetu prognoza kwoty długu publicznego została opraco­wana na lata 2007-2015, tj. na okres pełnej spłaty długu, a dane liczbowe ujęte w prognozie wykazują wzajemne zbilansowanie, z tym, że w 2007 roku w pozycjach 2 i 5 prognozy wy­kazano błędne kwoty niezgodne z zapisami uchwały budżetowej.

Prognoza obejmuje kwotę długu publicznego zaciągniętego w latach poprzednich oraz planowaną do zaciągnięcia łączną kwotę kredytów i pożyczek w wysokości 1715 450 zł, mających wpływ na wysokość długu publicznego Gminy.

W przedłożonej prognozie długu publicznego uwzględniono przewidywane wykona­nie dochodów i wydatków budżetowych w poszczególnych latach objętych spłatą zadłużenia.

Wielkość prognozowanych dochodów w kolejnych latach prognozy nie daje podstaw do opinii o nierealnym planowaniu dochodów i wydatków.

Wielkości dotyczące: kwoty długu publicznego, relacji łącznej kwoty długu publicz­nego do kwoty dochodów budżetowych, spłat zadłużenia w kolejnych latach prognozy, re­lacji przypadających do spłaty kwot długu publicznego do kwot dochodów budżetowych, zawarte w prognozie na lata 2007-2015 kształtują się następująco:

Rok

Łączna kwota długu publicznego na koniec roku

Relacja kwoty długu do dochodów budżetowych

Spłata zadłużenia w danym roku

Relacja spłaty zadłużenia do dochodów

Wykonane/ prognozowane dochody

Dynamika zmian dochodów

2004

3 638 051

41,9%

647 239

7,5%

8 679 792

-

2005

3 342 587

31,3%

1 561 872

14,6%

10 679 794

123,0%

2006

4 326 625

38,9%

686 595

6,2%

11 133 676

104,2%

2007

5105250

40,1%

1 162 624

9,1%

12 728 519

114,3%

2008

4310250

34,0%

984 149

7,8%

12 664 876

99,5%

2009

3 530 250

27,4%

936 299

7,3%

12 867 514

101,6%

2010

2 941 800

22,5%

720 831

5,5%

13 060 527

101,5%

2011

2 344 800

17,7%

702 516

5,3%

13 256 435

101,5%

2012

1 639 000

12,2%

779 555

5,8%

13 442 025

101,4%

2013

912 000

6,7%

768 040

5,6%

13 616 771

101,3%

2014

462 000

3,4%

491 040

3,6%

13 780 173

101,2%

2015

0

0,0%

482 050

3,5%

13 931 755

101,1%


Łączna kwota długu publicznego planowana na koniec każdego roku w latach 2007-2015 nie przekracza 60% dochodów, co jest zgodne z przepisem art. 170 ust. 2 cytowanej ustawy o finansach publicznych. Również łączna kwota przypadających do spłaty w każdym roku budżetowym rat zadłużenia nie przekracza 15% planowanych na dany rok budżetowy dochodów, co jest zgodne z przepisem art. 169 ust. l cytowanej ustawy o finansach publicznych.

Planowany przez Gminę deficyt budżetowy na 2007 rok, ze względów formalnych, jest możliwy do sfinansowania zaciąganymi kredytami, pożyczkami oraz wolnymi środkami na rachunku budżetu. Prognozowane przez Gminę obciążenie budżetu deficytem oraz dłu­giem publicznym, zgodnie z art. 169 i 170 cytowanej ustawy o finansach publicznych, nale­ży uznać za dopuszczalne.

Od niniejszej opinii Składu Orzekającego, zgodnie z art. 20 ust. l wyżej wymienio­nej ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, przysługuje prawo odwołania do Kole­gium Izby w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej uchwały.

Przewodniczący Składu Orzekającego

Marek Dylewski

2


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Kosiorek

Data wytworzenia:
19 lut 2007

Osoba dodająca informacje

Agnieszka Kosiorek

Data publikacji:
19 lut 2007, godz. 13:12

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Kosiorek

Data aktualizacji:
19 lut 2007, godz. 13:12